it.comp.giochi.avventure.testuali

Inform7 - Setup minimo per l'italiano

Cesare

10/05/2016 13:02:35

Salve a tutti,
sto cercando di capire quale sia il setup minimo per lavorare con Inform7 con l'estensione Italian.

Ecco la mia configurazione:

- gnome-inform7 64bit, 6L38 (ho letto il thread circa l'incompatibilità con 6M62)
- Italian versione 2/140814, presa da https://github.com/i7/extensions/blob/master/Massimo%20Stella/Italian%20La...
- Version 8 di Text Capture di Eric Eve

Detto questo, quando provo a compilare:

=============
"AvvIT" by Cesare (in Italian)

The salotto is a room.
=============

ho alcuni errori, il primo dei quali è:

In Volume 1 - Settings in the extension Italian Language by Massimo Stella:
Problem. The sentence 'The grammatical gender of an object is usually masculine gender' appears to say two things are the same - I am reading 'grammatical gender of an object' and 'masculine gender' as two different things, and therefore it makes no sense to say that one is the other: it would be like saying that 'Antony is Cleopatra'. It would be all right if the second thing were the name of a kind, perhaps with properties: for instance 'Alexandria is a lighted room' says that something called Alexandria exists and that it is a 'room', which is a kind I know about, combined with a property called 'lighted' which I also know about.

Qualche idea?
Grazie mille per l'aiuto!

6 Risposte

Cesare

Piccolo aggiornamento: su windows (sempre versione 6L38) funziona...
Domani provo a reistallare la versione Linux, magari era una build provvisoria (l'ho istallata molto tempo fa).

Preciso che non ho istallato altre estensioni oltre alle due citate.

On Tuesday, May 10, 2016 at 3:02:35 PM UTC+2, Cesare wrote:
> [...]
> Problem. The sentence 'The grammatical gender of an object is usually masculine gender' appears to say two things are the same - I am reading 'grammatical gender of an object' and 'masculine gender' as two different things, and therefore it makes no sense to say that one is the other: it would be like saying that 'Antony is Cleopatra'. It would be all right if the second thing were the name of a kind, perhaps with properties: for instance 'Alexandria is a lighted room' says that something called Alexandria exists and that it is a 'room', which is a kind I know about, combined with a property called 'lighted' which I also know about.

Cesare

niente da fare. Ho (re)istallato questo:

http://inform7.com/download/content/6L38/gnome-inform7_6L38-0ubuntu1...

ma ho lo stesso errore.

Vedo qui che in effetti ci sono discrepanze fra le estensioni sulle varie piattaforme:

http://www.intfiction.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=16879&am...

qualche idea?

Grazie

> [...]
> Problem. The sentence 'The grammatical gender of an object is usually masculine gender' appears to say two things are the same - I am reading 'grammatical gender of an object' and 'masculine gender' as two different things, and therefore it makes no sense to say that one is the other: it would be like saying that 'Antony is Cleopatra'. It would be all right if the second thing were the name of a kind, perhaps with properties: for instance 'Alexandria is a lighted room' says that something called Alexandria exists and that it is a 'room', which is a kind I know about, combined with a property called 'lighted' which I also know about.

paolo.sfredda

Il 11/05/16 10:35, Cesare ha scritto:
> [...]

Ciao.
Purtroppo non posso aiutarti perché ho mac che ha uno unix sotto (osx)
ma ha un sistema grafico differente.

pg

(Leonardo Boselli)

Il giorno martedì 10 maggio 2016 15:02:35 UTC+2, Cesare ha scritto:
> [...]
>
> Ecco la mia configurazione:
>
> - gnome-inform7 64bit, 6L38 (ho letto il thread circa l'incompatibilità con 6M62)

Scusa il ritardo nella risposta, ma ormai questo gruppo lo seguo poco. Meglio seguire http://www.intfiction.org/forum/viewforum.php?f=7&sid=cc365998f52eb68dee6bd5... che è il inglese ma è più pronto nelle risposte.
Comunque stai usando la versione di agosto 2014 di Italian Language. Sul mio sito trovi una versione di ottobre 2014 che ho aggiornato. La 6M62 non si può usare, ma Emily Short dice che Nelson sta lavorando a un nuovo supporto per le lingue straniere. Immagino che tra qualche mese sarà pronto e allora, forse, tornerò a occuparmi di Inform 7.

(Leonardo Boselli)

Il giorno domenica 15 maggio 2016 14:54:32 UTC+2, Leonardo Boselli ha scritto:
> Sul mio sito trovi una versione di ottobre 2014 che ho aggiornato.

Il sito è questo: https://sourceforge.net/projects/milleuna/files/Exten...
Funzionava anche su Ubuntu d'inizio 2015.

Cesare

On Sunday, May 15, 2016 at 2:56:04 PM UTC+2, Leonardo Boselli wrote:
> Il sito è questo: https://sourceforge.net/projects/milleuna/files/Exten...
> Funzionava anche su Ubuntu d'inizio 2015.

Ciao Leonardo,
grazie mille per la risposta. Anche con questa versione ottengo gli stessi errori:

In Volume 1 - Settings in the extension Italian Language by Massimo Stella:
Problem. The sentence 'The grammatical gender of an object is usually masculine gender' appears to say two things are the same - I am reading 'grammatical gender of an object' and 'masculine gender' as two different things, and therefore it makes no sense to say that one is the other: it would be like saying that 'Laurel is Hardy'. It would be all right if the second thing were the name of a kind, perhaps with properties: for instance 'Blue-Ridge Mountains is a lighted room' says that something called Blue-Ridge Mountains exists and that it is a 'room', which is a kind I know about, combined with a property called 'lighted' which I also know about.

[...]

Su Windows funziona tutto. Magari provo a chiederlo su intfiction.org.

Grazie mille!